פרסום ראשון: ברקת יחרים את אלקין

    מני גירא שוורץ ואבי יעקב No Comments on פרסום ראשון: ברקת יחרים את אלקין
    10:38
    06.05.24
    יענקל'ה פרידמן No Comments on משה מספר ליענקל'ה: "ראיתי את מנגלה מול העיניים"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

     אתמול בערב החליט נתניהו להעניק את התיק לענייני ירושלים לשר זאב אלקין לאחר שהתיק לאיומים אסטרטגיים נלקח לטובת גלעד ארדן וזאת למורת הרוח של ניר ברקת.

    היום נחשף במהדורה המרכזית כי בעיריית ירושלים לא מתכוונים לשתף עם המשרד לענייני ירושלים. אלא להתנהל ישירות מול משרדי הממשלה ובמקרה הצורך מול משרד רוה"מ בלבד.

    משיחות עם בכירים בלשכת ראש העיר, הם מדגישים כי ראש הממשלה למעשה פגע בתושבי ירושלים ללא כל סיבה.

    לדבריהם, המשרד מהווה מחסום בירוקרטי נוסף ומיותר, מחסום המונע מירושלים להתקדם, שכן עיר הבירה בשונה מערים אחרות זקוקה במקרים כמו פרויקטים של הרל"י – הרשות לפיתוח בירושלים, לעבור מחסומי בירוקרטיה נוספים ומיותרים, שכן לטענתם את כל העבודה בפועל ואת האחריות נוטלת העירייה.

    יצויין כי המשרד לענייני ירושלים כבר פורק פעם אחת וסמכויותיו הועברו למשרד רוה"מ. רק בקנציה קודמת חזר לפעולה עבור בנט.

    ברקת שהבין כי המשרד רק תוקע את התקדמות העיר, חשב לפתור את הבעיה באמצעות התמנותו לשר ללא שכר, במשרד זה. אולם אלקין הבהיר כי במידה וימונה יהיה זה על חשבון שרי הליכוד. ברקת ויתר אבל סיכם כי המשרד יפורק וסמכויותיו יהיו בידי משרד רוה"מ.

    מינויו של אלקין, איתו סיכם ברקת את הפרטים, מביא את הבכירים בקומה 6 בכיכר ספרא להחלטה חריפה – התעלמות מעשית מהשר לענייני ירושלים בכל עניין מהותי, ופנייה ישירות למשרד רוה"מ.

    בניסיון למזער את המתיחות עם ברקת, שחרר נתניהו בשעה האחרונה מסר מרגיע: "אני, יחד עם ראש העיר הנמרץ של ירושלים, ניר ברקת, נמשיך לפעול לחיזוקה של ירושלים", כך אמר בפגישה עם הסנאטור וויליאם קסידי הרפובליקני בלשכתו.

    נתניהו למעשה מקבל את התנאי של ברקת והוסיף כי בכל מקרה של מחלוקת בין ברקת לאלקין, הוא יהיה זה שיחליט.

    בתגובה אמר השר זאב אלקין שעלה לשידור במהדורה המרכזית כי אין חדשות מיוחדות הפעם וגם בעבר כיהנו משרדים לענייני ירושלים וכך גם הפעם.

    לגבי הטענה על בירוקרטיה אמר אלקין כי יש צדדים לכאן ולכאן. "הרבה פעמים השר נאבק את מאבק העיר בוועדות ובממשלה, כמובן שהשר צריך לפעול בתיאום מלא עם ראש העיר ואני מבין שלראש העיר יש נסיון פחות מוצלח בנושא בשנתיים האחרונות".

    לגבי הטענה שהובטח לו שהמשרד יתפרק הזכיר אלקין כי בתחילה ביקש ברקת להיות הוא בעצמו השר לענייני ירושלים אלא שזה לא יסתייע בגלל אי הסכמות עם שותפי הקואליציה. בתחילה היה נקרא שבנט יישאר בתפקידו ורק בסוף המשרד נפרד ממנו.

    "גם בהסכם הקואליציוני רואים שראש הממשלה השאיר את המשרד לענייני ירושלים כמשרד שיוכל להשתלב בכל משרד שירצה" אמר אלקין.

    המראיין שאל את אלקין האם התיק הוא סוג של פיצוי לאחר שהתיק של עניינים אסטרטגיים נלקח ממנו לטובת ארדן. אלקין הכחיש ואמר כי מתחילה היה מדובר שהוא יקבל תיק עם גישה לקבינט שיטפל בנושאים מדיניים.

    הוא הדגיש שוב כי הוא מתכוון לעבוד עם ברקת בשיתוף פעולה מלא והדוק.

    לשאלה האם הוא מתכוון להתמודד על ראשות העיר ירושלים בעתיד אמר אלקין: "אין לי כוונות כאלה, אני לא תושב ירושלים ואני בזירה הלאומית כדי להשפיע. למרות שאני מכיר את העיר מצויין כי כל חיי בארץ סובבים סביב ירושלים".



    0 תגובות